otrdiena, 2010. gada 23. februāris

Divriteņa dinamo, nākotnes plāni un skriešana

Es šodien izzinu iespējas, kā lādēt USB iekārtas braucot ar divriteni. Iespējas ir daudz un dažādas--sākot ar pavisam vienkāršiem "emergency charger", kuros ieliek četras pirkstiņ-baterijas un lādē, līdz pat izsmalcinātiem DIY projektiem ar dinamo iekārtu riteņa rumbā, LiFePo baterijām un pašlodētām lādēšanas, barošanas shēmām. Man patiktos tāds pa-vidu variants, kas nav pārāk dārgs, un neprasa pārāk lielus izveidošanas, uzstādīšanas, lietošanas pūliņus. Kāpēc es par ko tādu interesējos? Jo esmu zobratgalva, un viena no idejām šovasarai ir bicycle touring--braukt tālus gabalus vairākas dienas. Neesmu vēl izdomājis, cik tālus, cik dienas un uz kurieni, bet vispār gribās. Vēl varbūt vajadzētu sabiedroto--varbūt kādam/kādai ir līdzīga vēlme? Pārāk daudz sabiedroto nevar, jo tad necik tālu/daudz nevar aizbraukt. Vasaras riteņu-telšu braucienu kuplākā pulkā man arī gribās, bet tā ir atsevišķa lieta.

Turpinot tālāk par vasaras un tālākiem plāniem, šopavasar es braucu no Īrijas mājās! Šobrīd esmu šeit nodzīvojis/nostrādājis pusotru gadu, esmu dažādā ziņā mainījies, un kopumā ar šeit pavadīto laiku apmierināts. Bet jūtu, ka laiks rausties no iesildītās migas ārā un skatīties tālāk. Pēc mājām noilgojies jau arī druscīt esmu, tā nu viņš ir. Vēl nezinu, vai rudenī mācīšos, kur un ko tālāk strādāšu. Vasara būs atvaļinājums un laiks, kad izzināt un izdomāt, kur un ko tālāk. Tuvākais Latvijas apmeklējums ir jau pavisam drīz--no 3. līdz 8. martam, bet pēc šī apmeklējuma es vēl tomēr braukšu atpakaļ nostrādāt līdz līguma termiņa beigām.

Citās ziņās--esmu iesācis no rītiem skriet. Pagaidām nelielus gabaliņus, jo esmu galīgs skriešanas iesācējs, ķermenis nav pieradis un pret ilgāku mocīšanu protestē. Šobrīd te ir diezgan vēsīgs, no rītiem temperatūra ir ap nulli, brīžiem pat krīt sniegpārslas. Skriešanai kājās zem biksēm velku riteņbraukšanai nopirktos kāju sildītājus. Riteņbraukšanas siltās drēbes vēl nemaz nav sanācis pa īstam izmēģināt. Biju iecerējis atklāt savu āra sezonu ar piedalīšanos iksvētdienas Galway Bay Cycling Club treniņbraucienā, bet tas atcēlās, jo ceļš bija apledojis un pārāk bīstams.

3 komentāri:

Anonīms teica...

Nez, kā tādos kustīgi grozīgos apstākļos varētu strādāt saules baterijas?

Anonīms teica...

Piemēram tāds: http://www.elfa.lv/artnr/24-541-09/solar-powered-charger-with-li-ion-battery

Pēteris teica...

Jā, saules baterijas ir vēl viens variants. Labi, ka ir gatavi produkti--nopērc un lieto. Ne tik labi, ir, ka:
* apmākušās dienās vajadzīgie 500mA nesavāksies
* saules baterijai ir svarīgi, lai būtu virsma, laukums. Uz riteņa no "burām" jācenšas izvairīties :)
* nozagšanas risks -- ritenis ar dinamo rumbu un rāmī ieslēptu lādētāju neizskatās uzkrītoši, bet šādu bateriju vienmēr būtu jāņem nost un jānēsā līdzi