Šodien mans talismans ir drosmes vilciņš.
Vakardienas vakara pētniecības rezultāti: aeriālā fotogrāfija un radiovadāmie lidoņi ir varen plašas tēmas.
Likums "Par aviāciju":
- Virs apdzīvotām vietām gaisa kuģim jālido pietiekošā augstumā, lai dzinēja kļūmes gadījumā varētu aizplanēt ārpus apdzīvotās vietas
- Bezpilota gaisa kuģu lietošanu reglamentē MK noteikumi
- Nevar darīties lidlauku tuvumā (10 kilometri)
- Radiovadāmās lidmašīnītes un helikopterīšus var laist līdz 120m augstumam, tiem visu laiku jāatrodas operatora tiešā redzamībā
- Bezpilota gaisa baloniem nav maksimālā augstuma ierobežojuma,toties ir minimālais virs apdzīvotām vietām -- 300 metri
- Pūķus un atsaitē stiprinātos balonus nedrīkst laist mākoņos, atsaitē ik pa 15m jābūt vimpeļiem
Par baloniem es jau izrakstījos. Par pūķiem, no limitiem MK noteikumos var padomāt, ka tos var uzlaist tiešām augstu. Lielākiem pūķiem atsaiti rokās noturēt nevar, tam vajag vinču. Uzzināju arī, ka fotogrāfijas "no gaisa" ir ļoti aktuālas nekustamo īpašumu fotogrāfiem. Turklāt viņi grib bildēt ar smagiem SLR aparātiem nevis ar mazo IXUS. Populārākie ir teleskopiski masti 10 - 20 metru augstumā, reizēm tik lieli, ka stacionāri piestiprināti pie auto. Vēl izmanto hēlija balonus atsaitē (grūti pārvadāt, hēlijs jāpērk), pūķus, un tos pašus helikopterus.
Lai no aeriālām fotogrāfijām varētu zīmēt kartes, attēlu dabūšana ir tikai puse problēmas. Vēl vajag izlabot to sašķiebumu, ģeoreferencēt, lipināt kopā. Šiem darbiņiem ir dažādi rīki, bet, ja tas process ir manuāls un ķēpīgs, tad liela prieka no tā nav. Pamanīju pusdzīvu Pict'Earth risinājumu: radiovadāma lidmašīnīte ar telefonu, kas sūta bildi uz leju, programmatūra uz zemes to "dzīvajā" ļoti gudri lipina kopā.
3 komentāri:
Biznesa plāns
skābekļa problēmu lielā augstumā var risināt ar turbo, var ņemt līdzi skābekli un nitrosus. Nopērc īstu mantu krč
vispār ar balonu būtu mazāka ņemšanās, tādā augstumā tāpat stūrēšana ir minimāla, izdevīgāk stūrēt kameru. Turklāt, cik maksās helikopters, kurš var pacelt kilogramu? Balons toč maksātu mazāk. Vajadzētu tikai izpletni, lai piezemējoties neizrauj krāteri
vispār, ultimatīvs risinājums būtu kombo - balons cēlējspēkam un perpendikulāri piestiprināts helikopters stūrēšanai. Varētu pat piestiprināt divus, lai nesanāk, kā ar apaļo lielgaballaivu
sanāk izgudrot no jauna dirižabli
Ierakstīt komentāru