"Ko? Tādi arī ir? Kam vispār interesē stūres gultņi?!"
Stūres gultņi (jeb bļodiņas, "čaškas", headset) ir svarīga lieta, jo bez tiem nevar rāmī dakšu ielikt.
Vecākiem riteņiem stūres bļodiņas mēdza būt ar vītni un rāmī ieskrūvējamas, jaunākiem tās parasti ir bez vītnes un ir iepresējamas. Tās--tās tradicionālās.
Vēl ir integrētie stūres gultņi, tos var ielikt un izņemt ar kailām rokām pa taisno rāmja gropē, un vēl ir semi-integrētie. Tos ir jāpresē, bet iepresēti tie nerēgojas ārā no rāmja--ir iepresēti tajā iekšā. Šeit es pievedīšu uzskates līdzekli:
Bilde nāk no šī PDF. Tur var palasīt par atšķirībām, kas kuram tipam labāks un sliktāks, un tā.
Katrs rāmis ir paredzēts konkrētam gultņu tipam un ar citiem nav savietojams. Manam Trek rāmim pienākas tradicionālie. Vēl viena lieta, kas jāņem vērā--dakšas "stabules" ("štoka", "steerer tube") garums. Jāuzmanās, lai tā dakšas truba nesanāk par īsu. To var samērīt un sarēķināt.
Vismaz iesākumā dakša nāks no lietota Scott velosipēda, ko stratēģiski iegādājos rezerves daļām. Tā 18" rāmis man ir par mazu, bet daļas virsū labas un cena bija laba. Varbūt vēlāk likšu cieto dakšu, bet iesākšu ar Scott-a dakšu: man nezināma gada Fox F80 RLC. Tad nu jāraugās, lai stūres gultņu un Trek rāmja stūres trubas kopā veidotais augstums būtu mazāks vai vienāds ar bildē iezīmēto (vai drusku lielāks, uz bildē redzamā distancera rēķina):
Izmērīju Trek rāmja stūres trubu, sanāca, ka jāmeklē zemi gultņi. Zemākie, kādus atradu, bija Crank Brothers Cobalt--tikai 20mm. Pie reizes, tie ir arī viegli. Gultņi tika pasūtīti un ieradās daiļi iepakoti:
Noņēmu Scottam dakšu, un kopā ar Trek rāmi nesu uz Gandru. Apvienoju ar priekšpusdienas skrējienu--skrēju pa pilsētu ar rāmi vienā rokā, dakšu otrā, un stūres bļodām kabatā :-) Dakšas, rāmja sagatavošanai un gultņu iepresēšanai ir nepieciešami specifiski darbarīki, kurus īsti nevēlos vienreizējai lietošanai gādāt. Gandrā 15 minūtēs gultņi bija rāmī iekšā. Pirms:
Un pēc operācijas, dakšai melnais gredzens nācis klāt:
Tālāk ir vienkārši, pēc instrukcijas lēnā garā saliekam detaļu piramīdiņu, pievelkam skrūves un, tadā!
Kad dakša vietā, riteni var jau uzlikt uz ratiem un papriecāties, ka tas sāk iegūt velosipēda aprises :-)
Tas, pagaidām visssss. Turpinājumā tiksim pie pedāļiem!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru