trešdiena, 2012. gada 17. oktobris

Velo projekts: ievads un rāmja izvēle


Ziema nāk! Sacensības beigušās, nekur prom arī drīzumā arī nesanāk, ko tad šeit lai raksta?

Rakstīšu, kā man ies ar velo būvēšanu. Jā, tieši tā, es mēģināšu salikt kopā divriteni. Cenšoties pēc iespējas vairāk darīt pats. Kāpēc pats? Lai interesanti, lai kaut ko iemācītos. Lētāk, droši, ka nekas nesanāks: vajadzēs darbarīkus, gan jau sanāks kāda dārga kļūda ("vai, štruntiņš nolūza!", "vai, nopirkās drusku par īsu!"), bet tas nekas. Hobijam naudu neskaita, un no kļūdām mācās!

Tātad, par projektu: esmu domājis krustu šķērsu, ar kādu velo nākamo gadu vēlos braukt. Variantu ir daudz, subjektīvie apsvērumi jaucas kopā ar objektīviem. Subjektīvajiem "vienkārši patīk!" apsvērumiem laikam gan būs priekšroka, jo vairāk gribēsies taču braukt ar tādu velo, kas pašam patīk. Nevis tādu, kas ir perfekti "sarēķināts", efektīvs un ekonomisks, ... un garlaicīgs.

Pagaidām ir izdomāts tik tālu:
  • Būvēšu 26er. Man jau ir normāls, lietojams 29er. Ar to var braukt sacensības. Iet kā tanks, viss ir labi. Bet dažādībai derētu tehniski vismaz līdzvērtīgs 26er. 
  • Likšu V-bremzes nevis diskus. Tās ir elementāri kopt, sver mazāk, un lv trasēs ar to bremzēšanas spēku pietiek.
Viss, un līdz ar izvēli par V-bremzēm jau esmu trubā, jo rāmjus ar v-bremžu stiprinājumiem atrast ir grūti. Mūsdienās augstā gala rāmjus ar v- stiprinājumiem vairs praktiski neražo. Ražotāji saka: "Tev būs lietot diskus! ... un 29 collu ratus!" Laba izvēle ar viegliem, smukiem rāmjiem bija 2006.-2008. gadā. Tagad var atrast noliktavu dziļumos kaut ko dažreiz, vai lietotus variantus.

Daži varianti, ko esmu iepētījis:
  • Gandrā ir Merida karbona rāmis par 600 latiem. Man nedz rāmja izskats, nedz zīmols tā ne pārāk. Par tādu cenu gribētos izskatu un zīmolu, kas pašam dikti patīk!
  • ZZK ir skandija rāmis par 300Ls, ar rudens atlaidi laikam sanāk 240Ls. Skandijs ir tāds eksotisks, izturīgs sakausējums, ka ar to var uztaisīt ļoti vieglus rāmjus. Klīst atsauksmes, ka šie rāmji mēdzot lūzt. Man reti sanāk smagi avarēt, tāpēc es lūšanas risku nevērtēju kā ļoti augstu. Vēl tas rāmis neglīti izskatās. Ja gribētu pārkrāsot, tad normāls variants ir pulverkrāsošana. Pulverkrāsošanas process ir šāds: sagatavo rāmi krāsošanai, uzpūš  pulveri un tad to karstumā "piecep" klāt. Bet karstums varot kaitēt skandija stiprībai. Tā ka šeit nav skaidrības, būtu jāinteresējas pie krāsotājiem, kā īsti ar skandija krāsošanu ir--var, vai labāk nē
  • iekš ebay un Ali-Express var atrast no-name ķīniešu karbona rāmjus. Tie parasti ir vienkārši melni, vai ar raksturīgo karbona 3K tekstūru, glancēti vai matēti. Dažiem tas "kailā karbona" izskats dikti patīk, man tā--nu tā. Ja varētu izvēlēties, es no-name rāmi labāk gribētu kādā vienā krāsā, drīzāk gaišā, un tad ņemties "personalizēt" ar uzlīmēm. 
  • vēl ir iespēja medīt piedāvājumus, kur cilvēks pārdod savu veco, savulaik ļoti kruto rāmi, jo gādā ko modernāku. Tādi rāmji būs ar skrambām, vecu un nobrauktu karbonu vispār ir bailīgi pirkt. Nevar zināt, kas ar to ir darīts un cik ir krists.
Ja iedziļinās, tad rāmji un to īpatnības ir plašs temats. Materiāls, ģeometrija, krāsojums, zīmols, pieejamība, un cena galu galā!

Es šobrīd esmu noķēris lietotu variantu: 2009. gada Trek 8500, 19.5" izmērā. Tas šobrīd ir nolikts zem gultas un pacietīgi gaida, kas tad nu notiks.

Trek 8500 '08

Šis rāmis izskatās glīti, sver alumīnijam atzīstamus 1700 gramus, un šķiet kopumā sakarīgs variants. Ja man negadīsies atrast kaut ko pavisam lielisku citu, tad šis Trek arī būs mana velo projekta bāze.

Ir arī sagādātas vai ceļā arī šādas tādas komponentes un darbarīki. Kad no izpētes un iepirkšanās tikšu līdz īstiem darbiem, rakstīšu tālāk! Priekā!

PS: Muļķi, nevis rāmi, bet sievu tev bija jāmeklē!

Nav komentāru: